Japanes

Fredag. Efter 6 timmar i bilen hem från Skåne ser jag och Johan fram emot en helg med vänner. Bella och Chrille skulle sova över här så vi kunde hitta på något! De kommer hit och säger.. "eehm.. vi har en överraskning med oss." WHAT?! Vi följde efter dem och vem ser vi inte om KEIVAN?! jääääj! Japanen har kommit hem! Han stannar bara till 7 augusti visserligen, men gud så kul att se honom! Det skumma var att efter 10 min så kändes det som om han aldrig åkt. Allt var som vanligt. Det var så skönt! Sen bär det ju av till Japan för honom igen, så nu gäller det att passa på!

Annars var helgen skoj!
Vi gick till Score och bowlade på fredagen, det krånglade HELA tiden, så vi spelade biljard tills de stängde istället och drog oss hemåt. Lagom fulla gick Johan och Chrille hem, medan jag och Bella med onda fötter gick till Simon och Nee en stund i väntan på bussen. Vi kom fram till lägenheten precis samtidigt!
Lördagen var lika trevlig den! Efter en vattenpipa så satte rastlösheten in, speciellt hos Bella;) Så vi ravade oss iväg till Biljard 9an för att ha nåt att göra. Drog sen till Score för en bowling runda till. Denna gången krånglade det inte och Keivan tog en massa bilder med sin dunderkamera. Åkte hem, insåg att det gick en skit bra svenskfilm på 6an och såg den tillsammans med chips, gurka och dipp. Kunde inte blivit bättre.
Söndagen bjöd på ett Wii-fit! JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄJ! :D Det är såå himla kul och jobbigt! Muskelövningarna håller på att ta kol på mig! Men visst fan börjar jag redan få bättre balans, än första gången jag stod på brädan. Bella och Chrille åkte tillbaka till Oslo. Ses nästa helg!

Johan som denna veckan jobbar i röv-idre var tvungen att åka till jobbet igårkväll eftersom det tar 4 timmar att åka dit. Inte får han nåt extra traktamente för det heller. jag trodde han skulle åka på måndag morgon som vanligt, så för mig blev det en jobbig upplevelse. 19:00 gav han sig iväg. Klockan 00:50 var han framme i Idre. Så fram tills på torsdag är jag ensam. Tur att Keivan är hemma så jag har nån att leka med nån dag.

I fredags ringde jag till Torbjörn Nilson, Syokunsulent i Kil, för att säga jag vill plugga i höst. Jag börjar få lite panik eftersom ansökan skall vara inne senast den 1 augusti. Vad säger tanten i luren då. "Han har semester fram tills den 10 augusti, kan jag lämna ett meddelande?" MEN HALLÅ?! Jag måste ha pratat med honom innan den första! Jag blev så arg! Så idag tänkte jag, aja, jag ringer väl vuxenskolans expidition och pratar med dem och förklarar situationen, så kanske det löser sig. "Mellan den 21 juli och 27 juli är expiditionen stängd." GAH! Det går inte bra för mig just nu. Det innebär att till veckan är min sista chans att söka utbildningen, och vad gör jag om det krånglar då? Usch vad irriterad jag blir!

Nu ska jag vänta på att mamma ringer. Hon ska följa med mig och handla och ta med en cykelpump till mig. Jag blir så trött på luft som åker ur däcken! Jag vill ha en fungerande cykel. Men nu blir det till att duscha. Man blir bannemig rå svettig utav Wii-fit. Ni borde alla prova det!

Walla!

bella
2008-07-21 @ 14:40:26

va bra att du gillar wii:fitet! va glad jag lir att du minsann använder det flitigt :)!



ska vi leka i helgen? Din helg lät ju så spännande så jag skulle inte ha nåt emot att uppleve den ;)



Puss på dig min sköna

Ems
2008-07-21 @ 16:29:12
URL: http://emsanpemsaan.blogg.se/

Känns inte helt fel nej! :) Jasså, vad då för utbildning? Hehe, jo.. det är typiskt vet du! Så lyckas det alltid bli när man ska göra nåt, konstigt nog :p Annars är allt bra med mig, själv då? Slutat på banken? Det var bara ett projekt eller hur var det? Skönt att du är frisk och kry nu iallafall. Puss

Ems
2008-07-22 @ 09:06:53
URL: http://emsanpemsaan.blogg.se/

Men det tror jag kommer passa dig bra! :) Vad kul att du bestämt dig. Till skillnad från vissa andra :p Jag ska jobba i butik, Scorett. Vilken butik är inte helt hundra än, men jag börjar i mitten av augusti, senast 1/9 så det är ju bra! Hinner man få lite ledigt (typ en vecka om jag har otur). När drar studierna igång då? Puss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0