Min egna lilla djävul

Idag har jag en såndär dag när det känns som att ingenting är bra. Som att jag aldrig uppnår något, alla målbilder känns ljusår bort, allt som brukar inspirera mig ger ångest för att jag aldrig uppnår det själv. Är så självkritisk att jag inte vill titta i spegeln för då finner jag bara fel och brister...
Har huvudvärk och känner att gym inte är en bra idé, ändå hör jag i bakhuvudet hur nån tjatar om att jag borde gå dit. Är sur och grinig men vill absolut inte uppfattas som sådan av omvärlden... 

Det är nu jag känner att "jag är ju fan dum i huvudet"! Kan man inte bara få göra ingenting när möjlighet ges utan att få dåligt samvete? Ska man inte få må dåligt när man behöver och strunta i att sätta upp en fasad för att tillfredsställa nån annan?! Ska man behöva vara så självkritisk att man överväger att prioritera träning för att det är det man "borde" göra när man egentligen inte vill göra ett jävla skit?!

Nej... Resten av dagen ska jag klappa mig själv på axeln, tacka mig själv för att jag prioriterar badkaret och soffmys och upprepa för mig själv att jag duger precis som jag är! Sist av allt ska jag umgås med dom två som betyder mest av allt i hela mitt liv; karln och byrackan💕

En helt okej tjej☝️
Madeleine
2015-12-06 @ 02:11:49

Men älskade vän!! Orkar man inte eller inte är sugen på att träna så gör man inte det. Man ska inte göra träningen till ett måste som blir negativt. Vill att du ska veta att jag aldrig skulle bli sur om du valde att stanna hemma en dag som vi bestämt gym, aldrig! Det finns ingen anledning!
Och du är så vacker och fin! Du ska vara nöjd med dig själv för du är en helt fantastisk och underbar person!! Min fina vän ❤️ Puss på dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0