Nyårslöften

Till skillnad från många andra så är jag en idol av nyårslöften. På senare år har jag haft större löften som inte inneburit en punkt insats... I år blir det lite blandat. 

Fjolårets löften såg ut som följande: 
Minska min konsumtion och tänka efter innan jag handlar. Kan bättra mig mer på den här punkten om man säger så, har dock lydigt mitt råd och ofta tänkt efter innan jag handlat.
Att inte ge upp med träningen och hitta tid för träning trots heltidsjobb. Det har funkat bra! Särskilt sista halvan av året (förutom december haha), så har jag varit en hejare på att hinna med promenader, gymmet och gå på olika pass, keep it up!
Fler aktiviteter med Roya var sista löftet. Vi har gått kurs tillsammmans och spenderat en del tid i stugan. Fördelen är att jag nu har körkort och därmed mer fritid att kunna åka till skogen osv för att busa/spåra/umgås med hundvänner osv.


Tycker jag skött mina nyårslöften 2015 bra ändå! I år satsar jag på följande:
Springa stadsloppet (1 mil)🏃💨 Jag har aldrig sprungit så långt i hela mitt liv... Men nån gång ska ju vara den första!
Hålla igång träningen🏋 Fortsätta hitta tiden för träning och lägga lite mer fokus på kondition pga ovanstående punkt.
Laga mer mat (ny sorts mat) 🍝🍗 Mitt ständiga problem är konsumtion av snabbmat... Faller alltid för skiten och det bekväma med att slippa laga mat. Detta ska jag alltså försöka ändra på (började bra eftersom jag beställde pizza på jobbet idag😂).
Vinterrusta stugan 🏡, vedspis ska vara redo och förbränningstoalett ska in i huset så vi kan utnyttja det även höst/vinter denna säsong.
Ta ut semester under sommaren🌤 Jag har påriktigt aldrig haft semester på sommaren, sommarlov visserligen... Men senaste åren har det mest varit extrajobb osv. Stugan ska utnyttjas ordentligt i år som sagt!
Spara pengar💰 Jag är en hejare på vardagslyx och som sagt... Snabbmat😒 Ska istället bli en ekonomisk jävel som planerar för framtiden och hamstrar pengar för en framtida bostadsrätt. 
Prova poledancing💃 Delvis för att utmana min bekvämlighetszon, men också för att det ser så jäkla kul ut! Nån som vill hänga på?!

Så ser det, nu är 2016 välkommet!
Madeleine
2016-01-19 @ 22:50:51

Jag är på poledance 😃




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0