Dålig 2

Jag är fortfarande otroligt dålig på att uppdatera. Jag sitter i Skåne.
Har just varit på Kiviksmarknad. Det var... som vanligt.
Mycket folk, mycket skräp och mycket, mycket, mycket onödigt snaskätande.
Imorgon vet jag inte hur dagen ser ut.
Johan och min far ska spela golf, funderar på att guida mor och Linda genom Vitaby. Det tar kanske 1 timme, en och en halv om jag visar dem äppelodlingen också.  Kanske har mamma nån idé på vad vi kan göra. Att fara till markanden imorgon också är ju alltid en möjlighet. Man booorde ju gå där mer än en gång. Sen dröjer det ju ett helt år igen innan man får chansen att se allt skräp igen.
I övrigt händer inte mycket. Jag har tagit ett beslut om att börja studera igen.
Jag protesterar mot moderaternas löfte om att fler jobb kommer att bli lediga. Eller hur säger man? Jag ger inte upp för att Reinfeldt inte ger mig ett jobb. Jag får helt enkelt skaffa mig en utbildning där de behöver folk. Halleluja allesammans. Jag ska plugga till undersköterska på Vuxenskolan i Karlstad. Nånting jag ser fram emot. Jag ska kontakta Torbjörn på Sannerudsskolan first thing on friday, när jag är hemma. De hade skrivit upp förslag på olika yrkesområden som man kan jobba inom efter utbildningen. Intressanta alternativ måste jag medge!
Här kommer några förslag:
  • undersköterska inom olika verksamhetsområden
  • vårdare inom omsorg om psykiskt utvecklingsstörda
  • skötare inom psykiatrisk verksamhet
  • vårdare inom kriminalvård
  • Inte så pjåkigt va? Jag ser verkligen fram emot att börja plugga igen! Jag får ett schema, jag vet vad jag ska göra och jag får en utbildning som jag verkligen kommer att ha användning av efter att den är färdig!

    Nu ska jag umgås med Skåningarna och se på nån jävulskt tråkig dokumentär om "Hurtig Rutten". jäj.
    Walla kompis!


    Bella är så förbant cute! Riktig turist vid Norska slottet!

    bella
    2008-07-15 @ 17:38:27
    URL: http://anomalhy.blogg,se

    hihiii dem är fiiina faktiskt, köpte dem på åhlens och blev kär på direkten, du får se på fredag ^^, (vi ska ses då va?

    Pusss min bäjbi

    Ems
    2008-07-18 @ 16:19:09
    URL: http://emsanpemsaan.blogg.se/

    Thanks darling. :) Känns grymt bra faktiskt. Det lär ju bli inflyttningsfest rätt omgående efter inflytt, exakt datum är inte sagt. Men första halvan av augusti tippar jag på! Då är du alltid välkommen. (Men som jag skrev i bloggen är jag inte helt lugn förns vi skrivit kontrakt och fått nycklarna) Men det blir finfint det! En helt nyrenoverad 2a, 59 m2, möblerad vilket är bra eftersom vi inte vet hur länge vi blir där osv. 5 min till centrum. Kan inte bli bättre :) allt väl med dig annars då? Du var sjuker hörde jag? Puss




    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    RSS 2.0