Fjolårets vs. Årets nyårslöften

Jag tittade tillbaks i bloggen och hittade fjolårets nyårslöften... Tänkte se hur dem uppfyllts osv. 


Bli bekväm med att bära korta klänningar till sommaren.
Kan inte påstå att jag uppfyllde detta... Då jag relaterade detta till bättre kost osv. Jag är och har alltid varit en riktig "periodare", allt eller inget osv. Jag har svårt att hitta en bra balans helt enkelt. 

Detta år kommer jag börja jobba heltid och det innebär att jag måste planera måltider bättre för matlådor osv. Vi är sjukt dåliga på att äta grönsaker i det här hushållet dessutom, ändring på det behövs! Så målet i år: Bättre balans i kosten och mer hemlagat. 


Bli bättre på att källsortera var mitt andra nyårslöfte. Här kan jag stolt säga att jag uppfyllt löftet med bravur! Kompost, glas, kartong, plast och aluminium, you name it... Vi har sorterat det!

I år vill jag bli bättre på min konsumtion. Jag ska inte impulshandla och tänka efter en extra gång om jag verkligen "behöver" köpa tröjan eller vad det nu kan vara.


Inte ge upp med träningen är också ett löfte jag hållt. Visst har det blivit mer träning vissa perioder och mindre i andra. Men allt som allt har jag varit ganska aktiv. Jag önskar att jag hållt igång mer under sommaren och praktiken nu i december, men ibland blir det svårt att prioritera.

Vilket leder till nästa löfte: Lyckas prioritera och avsätta tid för träning trots heltidsjobb. Jag tycker det är jäkligt kul (oftast) att träna och mår mycket bättre utav det, så nu jäklar ska det få plats i vardagen.

Mitt sista löfte innefattar Roya. Jag vill göra fler aktiviteter med henne. Gemensamma promenader med andra och försöka gå på kurs med henne är nåt jag verkligen vill och som Roya behöver. 


Nu återstår att se nästa år hur det gått med mina löften. Håll tummarna för mig!



Puss




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0